Nowe
Nowe spojrzenie na firmę
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Oprawa | twarda |
Ilość stron: | 320 + XIV |
Tytuł oryginału: | Organizing Entrepreneurial Judgement: A New Approach to the Firm |
Indeks rzeczowy | |
Indeks nazwisk | |
Tłumaczenie: | Jan Lewiński |
Numer ISBN | 978-83-65086-10-5 |
Seria | Pod Prąd Głównego Nurtu Ekonomii |
Organizowanie działania przedsiębiorczego. Nowe spojrzenie na firmę autorstwa Petera G. Kleina i Nicolai’a J. Fossa w unikalny sposób ujmuje zagadnienie przedsiębiorczości i jej roli w funkcjonowaniu firmy.
Przedsiębiorczość, zbyt długo zaniedbywana przez ekonomistów i przedstawicieli nauk o zarządzaniu, przeżywa w ostatnich dwóch dziesięcioleciach wielki renesans nie tylko w środowiskach akademickich ekonomistów i badaczy problematyki zarządzania, ale też wśród ustawodawców, dydaktyków i praktyków. Podobnie na znaczeniu jako dziedzina ekonomii i nauk o zarządzaniu zyskała teoria firmy, wywodząca się z przełomowego artykułu Natura firmy autorstwa Ronalda Coase’a. Mimo to w świecie akademickim i w praktyce zarządzania wciąż niewiele łączy prace na temat przedsiębiorczości z literaturą o firmie. Książka Organizowanie działania przedsiębiorczego zasypuje tę wyrwę, przedstawiając i rozwijając przedsiębiorczościową teorię firmy — teorię, która skupia się na związkach między przedsiębiorczością a zarządzeniem. Korzystając z dorobku ekonomii austriackiej, praca ta opisuje przedsiębiorczość w kategoriach decyzji opartych na osądzie i podejmowanych w warunkach niepewności, a także pokazuje, że osąd stanowi siłę napędową gospodarki rynkowej i jest pojęciem kluczowym dla właściwego zrozumienia funkcjonowania i organizacji przedsiębiorstw.
Prof. Tomasz Mickiewicz napisał w przedmowie do książki:
Jeśli przyjmiemy, że rola przedsiębiorców w rozwoju zarówno na poziomie mikro, jak i w efektach zagregowanych na poziomie gospodarki jest kluczowa, to musimy wyjść poza klasyczną teorię mikroekonomii, w której nie ma zbyt wiele możliwości analizy tego, w jaki sposób proces zmiany jest spowodowany przez przedsiębiorców, wykorzystujących własne zasoby do innowacji i inwestowania oraz podejmujących się nieubezpieczonych zagrożeń, a także – jak podkreśla Foss i Klein – podejmujących osądy dotyczące działania w oparciu o swoją specyficzną i niedoskonałą wiedzę.
Zgodnie z tym kluczowa wartość dodana tej książki leży w podkreśleniu, jak różne wysiłki zmierzające do poszerzenia perspektywy mikroekonomicznej poza teorię równowagi marginalistycznej były ze sobą powiązane, jak się różniły i, w końcu, jakie były ich konsekwencje dla ujmowania przedsiębiorczości. Foss i Klein argumentują w szczególności, że ekonomiczna analiza praw własności, bodźców, heterogeniczności kapitału oraz subiektywnej i rozproszonej wiedzy może prowadzić do sformułowania bogatej teorii przedsiębiorczości, która wychodzi poza perspektywę Walrasowskiej równowagi ogólnej.
Dr Jakub Bożydar Wiśniewski napisał o książce:
Książka Petera Kleina i Nicolaia Fossa buduje bezprecedensowo solidny pomost między dyscyplinami, jakimi są ekonomia i zarządzanie. W opinii autorów najskuteczniejszym w tym kontekście intelektualnym narzędziem jest austriacka szkoła ekonomii, a zwłaszcza wypracowana przez nią koncepcja przedsiębiorczości oraz firmy. Klein i Foss w kompleksowy i sugestywny sposób przedstawiają wizję firmy jako struktury organizacyjnej niezbędnej przedsiębiorcy do wdrażania jego unikatowego osądu w warunkach rynkowej niepewności, zrywając tym samym z wysoce nierealistycznymi i mechanicznymi opisami firmy obecnymi w literaturze neoklasycznej. W związku z powyższym „Organizowanie działania przedsiębiorczego” powinno okazać się wartościową lekturą nie tylko dla teoretyków ekonomii czy zarządzania, ale również dla praktyków biznesu, współbrzmiąc z ich rynkowym doświadczeniem i pozwalając im dokonać na jego temat głębszej analitycznej refleksji.
O autorach
Nicolai J. Foss jest kierownikiem im. Carlo de Benedettiego Zakładu Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Bocconiego oraz profesorem strategiii zarządzania w Norweskiej Szkole Ekonomii.
Peter G. Klein jest kierownikiem im. W. W. Carutha Zakładu Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Baylora oraz profesorem strategii i zarządzania w Norweskiej Szkole Ekonomii.
Brak komentarzy od klienta w tym momencie.
69,00 zł
24,90 zł 29,90 zł
24,90 zł 29,90 zł
24,90 zł 29,90 zł
24,90 zł 29,90 zł
62,10 zł -10% 69,00 zł
29,00 zł 35,00 zł
94,50 zł -10% 105,00 zł
53,10 zł -10% 59,00 zł
71,10 zł -10% 79,00 zł
99,00 zł 150,00 zł
38,00 zł -5% 40,00 zł
44,10 zł -10% 49,00 zł
135,00 zł -10% 150,00 zł
55,80 zł -10% 62,00 zł
58,50 zł -10% 65,00 zł
39,60 zł -10% 44,00 zł
36,10 zł -5% 38,00 zł
81,90 zł -10% 91,00 zł
62,10 zł -10% 69,00 zł
53,60 zł -33% 80,00 zł
22,50 zł -10% 25,00 zł
44,10 zł -10% 49,00 zł
53,10 zł -10% 59,00 zł
29,70 zł -10% 33,00 zł
26,10 zł -10% 29,00 zł
37,80 zł -10% 42,00 zł
34,20 zł -10% 38,00 zł
30,60 zł -10% 34,00 zł